18. август 2016.

Punjeni paradajz


Sa zakašnjenjem objavljujem ovaj post na blogu iako sam ga uredno postavila na mojoj fejsbuk stranici pre dvadesetak dana. 

Na godišnji odmor podsećaju me još samo buketići začinskog bilja koje nisam stigla da razdelim naručiocima. Cela kuća miriše. Svake godine donesem metvicu, žalfiju, ruzmarin, bosljak, lovor, lavandu...drugarica mi je rekla da desetak godina nije kupila lovor. Veliki buket peršuna iz svekrvine bašte već je iseckan i zamrznut, da me zimi podseća na more. 








Avgust u Beogradu je za mene produžetak odmora. Doduše, mora se na posao, ali grad je prazan, nema nervoze i gužve, sve je nekako usporeno ili ja sve oko sebe tako doživljavam. Volim Beograd u avgustu ili avgust u Beogradu, kako god. Ovog leta sa posebnom pažnjom pratim repertoar Kinoteke sa sjajnim programom "Velikani svetskog filma" i "Hitovi FEST-a". Toliko je odličnih filmova da ne mogu sve ni da ispratim  pa vreme provedeno u kuhinji moram da minimizujem. Bez zahtevnih jela, musaka ili punjeno povrće zadovoljava sve nutritivne kriterijume. Sveže, brzo i bez glutena, naravno!



Punjeni paradajz

Sastojci:
5-6 paradajza
400 grama mlevenog mesa
1 glavica crnog luka
50 grama pirinča
1 sitno izrendana šargarepa
1/2 litra soka od paradajza
5-6 listova gaude ili 1 loptica mocarele
aleva paprika, so i biber po ukusu
1-2 kašike ulja
1 kašičica šećera

Priprema:

Izdubite paradajz i okrenite naopako da se ocedi. Pulpu i sok izmiksajte u blenderu ili jednostavno izgnječite viljuškom. Iseckajte sitno crni luk, propržite na ulju, pa dodajte izrendanu šargarepu. Umešajte meso i alevu pariku i dobro propržite da ne ostaju grudvice od mesa, već da masa bude rastresita. Na kraju dodajte pirinač (ja ga često sipam u uzavrelu vodu i kuvam 5-6 minuta, kako bih skratila proces pečenja) i začine po ukusu. Posolite i napunite paradajz. Poređajte u dublju posudu koja može u rernu. Pomešajte sok od paradajza sa pulpom, dodajte kašičicu šećera, začinsko bilje i pola kašičice soli, sipajte oko paradjaza i stavite u zagrejanu rernu. Ja pečem oko 25-30 minuta na 200C. Uvek posudu prekrijem folijom jer je paradajz osetljiv i brzo izgori. Kada je ispečeno, na svaki paradajz poređajte listove sira ili kolutove mocarele i vartite u rernu još 5 minuta da se sir lepo istopi.



Нема коментара:

Постави коментар