12. септембар 2016.

Umak (dip) od cvekle



Nedavno sam dobila punu kesu domaće cvekle. Moje oduševljenje istom ukućani nisu delili. Trebalo je da smislim kako pametno da iskoristim oko desetak kilograma. Jedan deo je završio kao salata u teglama spremnim za zimu, pa je deo otišao u sokiće, malo narendane cvekle i jabuka sa orasima nosila sam na posao za užinu, a onda mi je palo na pamet da napravim boršč. Recept sam pronašla u starom dodatku "Bazarove svetske kuhinje" gde je pod boršč pisalo - "topla ruska čorba, za hladne zimske dane". Ih, pa i nije baš za kraj avgusta i 30C. Doduše, pitala sam se da li bi moji momci to uopšte probali, a ako ne bi, šta ću onda sa punim loncem čorbe? Lutajući beskrajima blogosfere pronašla sam nekoliko recepata za umak od cvekle i pomislila da bi to moglo da bude u redu. Uz bezglutenske tortilje i malo svežeg povrća, možda im se svidi?! Odlučila sam se za recept koji sam pronašla ovde: http://happyrecepti.blogspot.rs/2013/06/dip-umak-od-cvekle-i-oraha.html  Jedini zahtev je bio da se doda još oraha, da bi se ukus cvekle malo neutralisao. Možete dodati brazilski ili indijski orah iseckan ili samleven i pomešan sa izbelndiranom smesom. Sve u svemu, umak je dobio prelaznu ocenu.

Umak (dip) od cvekle

Sastojci:
250 grama kuvane cvekle
50-100 grama oraha
1-2 čena belog luka
3 kašike maslinovog ulja
2 kašike vinskog sirćeta (ili domaća kvasina)
so i biber po ukusu
veza peršuna ili lišća celera

Priprema:
Cveklu isecite na sitnije komade, dodjte orahe, ulje, sirće, stavite u blender i miksajte do željene gustine. Dodati so i biber. Po ukusu možete dodati još sirćeta ili ulja. Lišće celera sam posebno sitno iseckala i pomešala sa gotovim umakom, ali se može sve zajedno izmiksati. Pravila sam i sa belim lukom i bez njega i podjednako je ukusno. 


Нема коментара:

Постави коментар