22. октобар 2016.

Bezglutenska zimnica - kiselo-slatki krastavčići



Najsigurnija zimnica je ona koju sami spremite. Domaći džemovi, sokovi, turšija po receptima naših baka, bez konzervansa i aditiva, neće vam oduzeti puno vremena, a dobićete zdravu zimnicu, što je posebno važno za sve one koji muku muče sa alergijama. Recept za ove krastavčiće našla sam na blogu http://hlebilale.com/2013/09/kiselo-slatka-nedelja/ Nikada nisam kiselila krastavčiće, jer sam bila ubeđena da ništa ne može da zameni industrijske. Zbog, za mene neobične kombinacije sastojaka, odlučila sam da napravim samo polovinu preporučene mere. Nisam bila sigurna da li će nam se dopasti. Šta da vam kažem, ponovo sam kupila krastavce (ovog puta sitne kornišone, da ne moram da ih seckam) i nove tegle, pa se spremam za vikend akciju pripreme zimnice.




Kiselo-slatki krastavčići

Sastojci:
(za desetak tegli)
6 kg krastavčića
1 kg luka (isečenog na režnjeve)
6 čenova belog luka (izgnječiti)
100 gr soli
2l vode
750 ml sirćeta (jabukovo ili vinsko)
1 kg šećera
2 kašike slačice
1 kašika kurkume

Priprema:
Dobro oprati krastavce i istrljati četkicom da se uklone nečistoće. Čiste tegle staviti u hladnu rernu i uključiti je na 100°C. Kada rerna dostigne temperaturu od 100°C ostaviti tegle u njoj još 10 minuta. U velikoj vangli ili činiji rukama pomešati krastavce, isečen crni i izgnječen beli luk, pa sve ređati u tople tegle tako da bude što kompaktnije složeno. Obavezno staviti na vrh plastičnu mrežicu koja sprečava da se sadržaj podiže.
Sirće, šećer, slačicu i kurkumu sipati u šerpu i staviti da provri. Kada provri, preliti vrelom mešavinom krastavce tako da sav sadržaj bude prekriven. Ostavite da se ohladi, pa staviti na tamno i hladno mesto. Ja ih držim u frižideru, ali kakoviše nije toplo, novu turu ću držati u ormariću na terasi. Nakon dvadesetak dana spremni su za konzumaciju, mada što duže stoje biće sve bolji.



Нема коментара:

Постави коментар