27. јануар 2019.

Bezglutenske kuglice sa suvim smokvama



Volim sneg. Volim kada napada, kada se zabele ulice. Sneg u gradu donosi neku posebnu tišinu i tada uvek izađem i prošetam se zavejanim ulicama. Ne volim kada krene da se topi pa kada reke poteku ulicama i kada su gumene čizme jedini spas i način da se pregaze ulice.

Najlepše šetnje su kada veje sneg. Park kod Ušća je uglavnom prazan. Uživaju samo deca i kučići. Kada se vratim iz šetnje, volim da se ušuškam ispod ćebeta, čitam neku dobru knjigu i pijuckam čaj. Pre dve godine ponovo sam obnovila članarinu i počela sam da pozajmljujem knjige iz biblioteke koja mi je u komšiluku i koja ima fina štiva. Stalno sam u deficitu sa prostorom, premeštam i razmeštam i uvek mi nedostaju i knjige i police. Sestra i ja smo rasle okružene knjigama, jer tata je dosta čitao, mada je i deda (mamin tata) imao odličnu biblioteku. Kada sam se udala, otkrila sam da i svekar voli knjige, tako da su deca, htela ili ne, bila okružena knjiškim moljcima.

Čitanje je mojim dečacima bila jedna od obaveznih stavki tokom detinjstva i drago mi je što su zavoleli knjige. Od dečjih pesmica i pričica, preko ne baš uvek omiljene lektire, do popularne beletristike namenjene tinejdžerima i dobrih, ukoričenih stripova - kroz sve kategorije su prošli. Fascinacija Hari Poterom, posebno kod starijeg sina bila je neverovatna. Mislim da je tada bio V-VI razred i sećam se da smo po nekom velikom snegu otišli do Doma sindikata, da kupimo kutiju za čuvanje kompleta u tvrdom povezu, koji je dobio za novogodišnje praznike. Nisam bila ni malo iznenađena kada je jednog dana stigla kolekcija "Igra prestola" u interesantnom povezu i formatu. Istorijske epohe i epska fantastika su obojici zanimljive, mada mislim da je kod mlađeg to dovelo do ozbiljnog razmišljanja oko izbora fakulteta. Ipak je građevina presudila, a knjige sa istorijskom tematikom i dalje su najviše zastupljene. 

Domaće suve smokve su neprocenjive. Obavezan su sastojak kolača sa suvim voćem ali i kuglica koje se lako spremaju i odlične su za užinu tokom ovih hladnih, mraznih dana.






Bezglutenske kuglice sa suvim smokvama (bez šećera)

Sastojci:
250g suvih smokvi
150g samlevenog pečenog lešnika
1 kašičica meda
sok od jedne narandže
izrendana korica od narandže
1 kašičica vanila arome

Priprema:
Samleti smokve u multipraktiku ili na mašini za meso. U činiju staviti smokve, samleven lešnik, narendanu koricu pomorandže i med. Malo sjediniti rukama, dodati sok od narandže i aromu vanile i zamesiti. Ako se puno lepi za prste dodati još malo lešnika. Praviti kuglice i uvaljati u mleveni lešnik. Poređati na tacnu i ohladiti u frižideru. Mogu se ređati i u papirne korpice.


Нема коментара:

Постави коментар