13. август 2017.

Salata od zelenog sočiva, kozjeg sira i nane




Volim knjige. Više u štampanom nego u elektronskom obliku. Moji najbliži se sećaju kako sam stalno dovlačila knjige iz biblioteke, molila tatu za liste kompleta kada bi prodavci knjiga došli u njegovo preduzeće, trošila džeparac na sajmu, moj kofer je bio uvek duplo teži jer je bio zatrpan knjigama... Jedan letnji raspust, mislim da se to dešavalo između 7. i 8. razreda, provela sam u čitanju ljubavnih romana, onih sa kioska. Moja rođaka je imala punu kutiju romana koju mi je poklonila, a ja se nisam smirila dok ih sve nisam pročitala. Tata je bio ubeđen da knjige više nikada neću čitati, a ispalo je upravo suprotno - ljubiće sa kioska više nikada nisam pogledala, valjda sam tada preterala. 


Među zanimljivim štivima koja su se našla u mojim rukama ovog leta bilo je i nekoliko kuvara, a posebno su mi bili zanimljivi: Najdžela Loson "Zauvek leto" i Veljko Barbieri "Priča o dalmatinskoj kuhinji".

Salata od sočiva je iz kuvara "Zauvek leto". Umesto paprika u ulju, koje nisam imala, stavila sam 6 kašika kapara, koje obožavam :-)




Salata od zelenog sočiva, kozjeg sira i nane

Sastojci:
275 grama kozjeg sira
500 grama zelenog sočiva
1 limun (sok i izrendana kora)
1 glavica crnog luka
1-2 čena belog luka
10 -15 kašika maslinovog ulja 
6 kašika kapara 
1-2 kašike suve nane
(u originalnom receptu koristi se 325 grama paprika u ulju i 8 kašika ulja)

Priprema:
Izmrvljeni kozji sir staviti u marinadu napravljenu od soka od limuna i 5 kašika ulja. 

Potopiti sočivo u hladnu vodu i ostaviti 2 sata da odstoji. Procediti i isprati, pa skuvati u posoljenoj vodi u koju je dodat čen belog luka i prepolovljena glavica crnog luka. Kuvati oko 25 minuta. Ocediti i ohladiti.

Sočivo pomešati sa preostalih 10 kašika ulja, dodati kapare, kozji sir i kašiku suve nane. Lagano promešati, dodati po potrebi još ulja i ohladiti u frižideru. Pred služenje ukrasiti svežom nanom i izrendanom koricom od limuna. 

Ako ne volite kozji, uspešno ga može zameniti feta sir. Salata je zasitna pa je praktična da se ponese kao obrok na posao ili da se spakuje detetu kao užina nakon treninga.



Нема коментара:

Постави коментар