15. мај 2018.

Mus od čokolade bez glutena



Druga godina blogovanja donela je u moj život lepa poznanstva i prijateljstva, nova iskustva i nove izazove. Bilo je i ozbiljnih šokova, kao na primer kada sam saznala da mi stariji sin ima asimptomatsku celijakiju. Vratila sam se nekoliko godina unazad, kada sam zbog mlađeg sina ušla u bezglutenski svet. Koliko sam samo strahova tada imala. Koliko kuvarskih neuspeha ... U to vreme sam pokušavala da od brašna napravim nešto što podseća na hleb. Šta god da bih tada ispekla od bezglutenskog brašna, a da je bar malo jestivo, bilo je ravno magiji. Možda je i zbog toga blog dobio ime čarolija. Zato sam se sa starijim sinom šalila da je bolje prošao od mlađeg brata, jer će mu hranu spremati kuvarica koja se izveštila u bezglutenskoj kuhinji. 

Trudiću se da i dalje akcenat bude na jednostavnim receptima sa namirnicama koje su dostupne svima. Uvek razmišljam o mamama koje žive u malim ili zabačenim mestima, a koje svojoj deci žele da umese i tortu i kolač i grickalice, a ne mogu da kupe mnoge proizvode jer ih u njihovim prodavnicama jednostavno nema. Tako sam i započela blogovanje. Nakon razgovora sa jednom mamom koja je iz malog mesta i koja je bila uplašena da li će detetu moći da kupi ili napravi nešto od namirnica kojima je prodavnica u njenom selu bila snabdevena. Celu priču možete pročitati ovde .  


Hvala vam na čitanju, sugestijama, kritikama, pohvalama, savetima. Uživajte u bezglutenskoj hrani koja je isto tako čarobna kao i ovaj mus od čokolade. 

Mus od čokolade bez glutena

Sastojci:
170g čokolade sa visokim procentom kakaa
80g šećera
80ml mleka
1 žumance
3 belaca
prstohvat soli

Priprema:
Mleko i čokoladu otopiti na pari i ohladiti. Dobro promešati da ne ostane neka grudvica od čokolade. Umutiti viljuškom jedno žumance i umešati u otopljenu čokoladu. Mešati dok se žumance i čokolada ne pretvore u glatku smesu. Posebno umutiti belanca, prstohvat soli i šećer u čvrst šam. Kašiku po kašiku šama dodavati u čokoladu i lagano, žicom za mućenje mešati dok se smesa ne sjedini. Možete koristiti mikser uključen na najsporiji podeok. Sipati u čaše, ohladiti 2-3 sata u frižideru i dekorisati svežim ili smrznutim bobičastim voćem.

*recept je sa Coolinarke




Нема коментара:

Постави коментар