17. април 2019.

Bezglutenska proja sa zeljem



Pre tri dana završen je online #EatSmartChallenge . Sedmodnevni kulinarski izazov, čija je glavna tema bila hrana sa osvrtom na kvalitet, bezbednost, održivu poljoprivrednu proizvodnju i uticaj na životnu sredinu.

Zanimljivi zadaci postavljani su svakog dana pa su se na društvenim mrežama razmenjivali recepti, iskustva i ideje. Bilo mi je zadovoljstvo što sam se priključila ovoj akciji. Uvidela sam da su bezglutenci odgovorni prema hrani jer ona je za njih prvenstveno lek. Baš kao i svi oni koji imaju problem sa nutritivnim alergijama. Tada je potraga za kvalitetnim, organskim namirnicama, koje nisu tretirane raznim hemijskim sredstvima ozbiljan poduhvat, koji čuva zdravlje.

Ako krenemo od sebe, svojih navika i trpeze i ako počnemo da se menjamo, te promene će vremenom postati deo naše svakodnevice pa ćemo tako, svi zajedno, malim koracima učestvovati u održivom razvoju naše planete. Poruka na kraju Eat Smart Challenge je bila da se vidimo i čujemo za 90 dana i pokažemo šta smo to izabrali da uradimo da bi "jeli pametnije i napravili mali korak u očuvanju planete".

Recept za "rogljevačku" proju pronašla sam kod Lepog Brke . Umesto blitve, ja sam koristila zelje.




Bezglutenska proja sa zeljem

Sastojci:
150g kukuruznog brašna
150g pirinčanog brašna
150g bezglutenskog brašna
1,5dl ulja
3 jaja
2 dl mleka
2 dl jogurta
150g sira
150g zelja ili blitve
2 kašičice praška za pecivo

Priprema:
Pomešati sve vrste brašna sa grizom i praškom za pecivo. Dodati jogurt, ulje i mleko i promešati, pa dodati viljuškom umućena jaja. Zelje očistiti i odstraniti centralnu žilu. Na kraju dodati izmrvljen sir i na rezance iseckano zelje.

Zagrejati rernu na 250°C. Smesu sipati u pleh podmazan uljem i na ovoj temperaturi peći 5 minuta, smanjiti na 200 i peći još 20-25 minuta u zavisnosti od jačine  rerne. Poslužiti uz domaće kiselo mleko.


Нема коментара:

Постави коментар