21. октобар 2018.

Bezglutenske vanil kifle sa lešnikom (posno)




Nisam ljubiteljka trčanja kao oblika rekreacije. Sestra i ja smo zaključile da je na to veoma uticao metod kazni na košarkaškim treninzima. Dok trener priča, a mi se na primer kikoćemo, domunđavamo ili jednostavno ne slušamo, znale smo šta nas čeka. Trčanje :-( Imam prijatelje koji trče polumaraton i divim im se. Nekako nisam uspela da zavolim trčanje. Ali zato bicikl jesam. Naučila sam da ga vozim na Hipodromu. Moja deca na Ušću. Dok su bili mali, na Adu smo uglavnom išli čamcem iz blokova. Imaju dosta uspomena koje ih vezuju za biciklističke avanture po gradu, pa i danas, kao odrasli momci dosta voze bajk. 





Sa mužem volim da zbrišem Vojvodinu jer tamo je sve ravno i lako za bicikliranje. Kada se malo udaljite od glavnih magistralnih pravaca, dočekaće vas mir i spokoj tihih vojvođanskih sela. Leto je produžilo u oktobar, pa smo iskoristili tople miholjske dane i uživali kraj salaša na severu Bačke i Banata.





Iskoristite tople dane i pobegnite negde iz grada. Makar na jedan dan. Da uživate u kičeraju koji samo priroda može da naslika.





Kiflice sa lešnikom su odličan prelaz od letnjih kremastih ka suvim jesenjim kolačima. Uz čaj ili kafu kraj nekog jezera ili reke, dok uživate upijajući zrake toplog jesenjeg sunca. Po bakinom receptu, naravno :-)



Bezglutenske vanil kifle sa lešnikom (posno)

Sastojci:
150g mlevenog lešnika
250g maslaca ili margarina
100g šećera u prahu
1 vanil šećer
300g bezglutenskog brašna
nekoliko kapi ekstrakta vanile

Priprema:
Iseći maslac na kockice, dodati vanil šećer, šećer u prahu i brašno pa rukama lagano mesiti. Dodati lešnik i ekstrakt vanile i zamesiti testo koje ne bi trebalo da se lepi za ruke. Ja sam koristila Mix B brašno i na ovu količinu brašna morala sam da dodam još jednu punu kašiku. Činiju prekriti streč folijom i ostaviti u frižideru oko sat vremena. Dasku za mešenje posuti sa malo brašna i testo premesiti. Kidati po malo testa i praviti kobasice koje potom iseći na komade od 1-2cm i formirati kiflice.

Peći u zagrejanoj rerni na 160°C između 10-12 minuta. Pazite da ostanu svetle i da se ne prepeku. Kada se potpuno ohlade izvaditi iz pleha i uvaljati u prah šećer.


2 коментара:

  1. Dobar dan... da li moze neka zamena za secer u prahu?... moje dete ne sme secer, pa me zanima sta drugo bi moglo da se koristi?

    ОдговориИзбриши
  2. Dobar dan, možete koristiti kokosov šećer ima ga u prodavnicama zdrave hrane, a može se poručiti i online. Med je takođe dobra zamena, samo ako dete sme da ga konzumira. Mislim da bi bilo koji veštački zaslađivač bio u redu. Nadam se da ćete uživati u kificama :-)

    ОдговориИзбриши