27. март 2019.

Bezglutenska pastašuta




Testenina u maminoj kuhinji nije zauzimala počasno mesto. Uglavnom je spremala makarone kao prilog uz gulaš ili bi ih zapekla u rerni sa sirom. Ponekad flekice. Špagete retko. Od ujaka sam naučila kako špagete da namotam pomoću kašike i viljuške i damski ručam, a da se ne umažem, dok je stric uglavnom bio za varijantu salveta oko vrata, viljuška u ruku i klopaj.

U Dalmaciji, odakle je moja svekrva, pasta zauzima posebno mesto. Ručno se pravi u najrazličitijim oblicima. Obavezan deo svečanog ručka za svadbe ili krštenja je pasta. Na Korčuli to su Žrnovske makarone. Još uvek nisam savladala veštinu izrade, ali ima vremena, svekrva je tu da napuni frižidere i pošalje ih put Beograda. Svako selo ima svoj recept i za spremanje paste i za spremanje šuga (sosa).


                                           Žrnovske makarone

                                                                         

Pastašuta je omiljeno jelo mojih ukućana. Kada su mi deca bila mala mogla sam najrazličitije povrće da im serviram uz špagete. Ta jela su dobijala neke šašave nazive, a ja sam uspevala u svojoj nameri da im pripremim povrće koje ne vole. Od svekrve sam naučila da spremam šug tj. umak od mlevenog mesa.




Bezglutenska pastašuta


Sastojci:

500g mlevene junetine
300g mlevene teletine
100g junetine u komadu
900g crnog luka
iseckana stabljika celera
1-2 kašičice aleve paprike
4-5 cvetova suvog karanfilića
paradajz koncentrat
1 ravna kašičica šećera
1dl crnog vina
ulje
so, biber

500g bezglutenskih špageta
150g parmezana ili nekog drugog tvrdog sira

Priprema:
Na ulju izdinstati crni luk dok ne postane staklast. Dodati mleveno meso i iseckanu junetinu (100g junetine malo zamrznuti da bi je lakše iseckali). Dodati zdrobljene cvetove karanfilića i alevu papriku. Na tihoj vatri dinstati oko 1h. Sipati 1dl crnog vina i otklopljeno krčkati dok vino ne ispari. Na kraju dodati 3-4 kašike koncentrata paradajza i 1 kašičicu šećera. Podlivati goveđim bujonom, a može se koristiti i topla voda. Ukrčkati do željene gustine.  

Skuvati špagete po uputstvu na kesi. Sipati u duboku činiju, preko njih sipati sos i sve pomešati. Naravno, može se u tanjirima servirati prvo pasta, a zatim dodati po kutlača umaka. Služiti uz dosta izrendanog parmezana ili parmezana iz kesice.


Нема коментара:

Постави коментар