21. децембар 2016.

Flekice sa kupusom





Kada sam bila mala, moja mama se dosta namučila po pitanju moje ishrane. Ja ništa nisam jela. Ništa. Katastrofa. Bila sam previše osetljiva i previše mazna, a mama nežna i blaga, pa je bila presrećna kada bih pojela više od dve kašike nečega što je spremila. Kada sam joj se kasnije žalila da moja deca mrljave i da neće da jedu, ona bi samo odmahivala i govorila "oni su sjajni, kakva si ti bila"! Ono što sam od nje usvojila i dosledno se držala je to da kada su bolesni da im spremam isključivo hranu koju vole da jedu, pa makar je jeli tri dana uzastopno. Bolje i to nego ništa. Sad se više i ne sećam svih caka, oni su veliki momci, ali znam da je testenina mogla u bilo kom obliku. Kada sam im to kasnije pričala, smejali su se i nisu verovali šta sam sve radila da bi oni bar nešto pojeli ma koliko bili bolesni. Uz testeninu bi preživeli i brokoli i spanać i šargarepu. Uvek sam je imala u različitim oblicima, sa slovima, mašnicama, medvedićima, jelima sam davala neka posebna imena, ah znaju svi koji imaju malu decu kako to biva... 

Jednom sam napravila flekice sa kupusom i taj naziv flekice im je bio tako zanimljiv da je sve moglo uz flekice. Nisam baš neki majstor za razvijanje kora, nemam ni onu specijalnu mašinu ali vremenom sam naučila da to malo testa tanko razvijem i da pravim razne flekičaste oblike. Uglavnom isečem na kockice ili sa reckavim nožićem isečem na trake da podsećaju na čipkane rezance.



Od bezglutenskog brašna flekice se mogu napraviti bez nekih velikih problema, a moji dečaci ih danas jedu uz malo više bibera i rena. Malo svežeg rena izrendam preko testa ili kašičicu rena pomešam sa 2-3 kašičice pavlake i napravim umak. Idealno protiv prehlade :-)


Flekice sa kupusom

Sastojci:
1/2 glavice kupusa
1 glavica crnog luka
ulje
so
biber
Iseći luk na rebarca i propržiti na ulju. Dodati kupus isečen na rezance i dinstati dok ne omekša tj. dok se ne uprži. Posebno obariti testeninu, dodati u šerpu sa dinstanim kupusom i promešati. Služiti toplo sa začinima po želji. Ja koristim biber, ren i malo parmezana.

za flekice (testeninu):
100 grama bezglutenskog brašna
1 jaje
1-2 kašike vode
1 kašičica soli

Umutiti viljuškom jaje, posoliti, dodati jaje u brašno i zamesiti. Dodati vodu po potrebi i umesiti čvrsto testo koje treba umotati u foliju i ostaviti u frižideru pola sata da se stegne. Posuti brašnom podlogu za mešenje, što tanje razvaljati testo i iseći željene oblike (kvadratiće, trakice..). Staviti na krpu da se malo prosuši. U posudu sipati vodu da provri uz dodatak soli i ulja pa po malo dodavati testeninu. Kuvati 2-3 minuta u zavisnosti od debljine testa, vaditi rešetkastom kašikom i pomešati sa kupusom.




Možete upotrebiti i najobičniju bezglutensku testeninu, skuvati po uputstvu i pomešati sa kupusom.



Нема коментара:

Постави коментар