8. децембар 2016.

Pihtije od boba




Bob sam prvi put probala pre petnaestak godina na Korčuli. Komšinica Ana još uvek gaji autohtonu sortu tako da svake godine donesem 3-4 kese za Beograd i smestim ih u zamrzivač. Moja svekrva sprema razna variva od boba, pravi ga i u kombinaciji sa artičokama i zelenišem, ali pihtije nikada nije pravila. Kao što su mi artičoke svojevremeno bile izazov, pa se nešto preterano nisam oduševila, tako sam rešila da pokušam da napravim bobove pihtije, pa šta bude. Sa pihtijama sam oduševljena! Recept sam pronašla na ovom blogu i samo sam umesto suvog, upotrebila svež bob. (Klasične pihtije sam počela da jedem tek pre 2-3 godine i to samo kod kuma na slavi jer ih pravi maestralno).



Pihtije od boba su tradicionalno posno jelo koje se nekada služilo na slavama. Još uvek se sprema na jugu i istoku Srbije mada ja na pijacama u Beogradu bob u svežem obliku nisam pronašla. 




Pihtije od boba

Sastojci:
300 grama svežeg (mere se samo zrna) ili suvog oljuštenog boba
120 ml ulja
3-4 čena belog luka (izgnječenog)
3 pune kašike bezglutenskog brašna
1 puna kašičica slatke aleve paprike
so
ulje i aleva paprika za preliv

Priprema:
Potopiti bob u činiju sa hladnom vodom i ostaviti preko noći. Sutradan procediti i isprati bob pa odvojiti opnu od zrna i staviti da se kuva. Ja ga za pihtije kuvam u ekspres loncu i za svež bob, koji je odstajao preko noći u vodi, potrebno je oko 30-40 minuta kuvanja da bi se dobio rastresit bob koji će se lepo ispasirati. Suvi bob nikada nisam koristila, pa ne znam koliko mu je potrebno da se skuva. Možda kao pasulj? Procediti bob i sačuvati malo vode (jedna kutlača) u kojoj se kuvao. Ubaciti u blender ili na neki drugi način ispasirati (može kroz cediljku) i malo razrediti sa vodom po potrebi. Na vrelom ulju kratko propržiti (paziti da ne porumeni) izgnječen ili izrendan beli luk, pa dodati brašno i alevu papriku i brzo promešati da ne izgori. Dodati ispasiran bob, vratiti šerpu na ringlu i energično mešati oko 3-4 minuta na umerenoj vatri. Treba da podseća na kačamak. Po potrebi dodati još soli ili belog luka.

Posudu za serviranje pouljiti i sipati pire od boba pa kašikom ili špatulom lepo poravnati. Ja sam koristila poklopce od okruglih vatrostalnih posuda. Ohlađeno iseći na kocke. Preliti zaprškom koja se pravi tako što oko 100ml ulja pomešate sa alevom paprikom, zagrejati dok ne počne da cvrči pa vrelo ulje preliti preko hladnih pihtija. Ulje treba da prekriva pihtije oko 1-2mm. Ako želite da ga koristite kao namaz, nije potrebno prelivati uljem. Ako imate osetljiv stomak i ne podnosite zaprške, možete vreo bob, raspoređen u posude i isečen na kocke preliti hladnom mešavinom ulja i aleve paprike.

Pihtije možete koristiti kao predjelo uz kiseli kupus, turšiju ili kao namaz. Jelo je jako, kalorično i veoma ukusno.






Нема коментара:

Постави коментар