7. септембар 2017.

Baba Ganuš



Plavi patlidžan se ne ubraja u omiljeno povrće u mojoj porodici. Uglavnom ga grilujem pa mocarelu umotam u grilovane šnite i zapečem u rerni ili ga ubacim malo u musaku. Kako je počelo Evropsko prvenstvo u basketu i kvalifikacije u fudbalu  moji dečaci su u stanju da "smažu" sve sa stola dok gledaju napete utakmice. Zato su Baba Ganuš, dip od cvekle , čips, tortilje i malo paprike idealni za grickanje uz druženje i navijanje. Malo zdrave hrane, malo industrijske - bitno je da se napravi dobar miks :-)

Za tahini pastu saznala sam davno iz "Bazarovog" dodatka "Svetske kuhinje". Bliskoistočna i kreolska kuhinja bile su mi izuzetno zanimljive, što zbog neobičnih fotografija, što zbog čudnih naziva začina. Osamdesetih godina u Jugoslaviji kardamon, đumbir, tahini ili kurkuma nisu baš mogli da se pronađu u obližnjim samoposlugama. Prvi put sam Baba Ganuš ili Moutabal probala kod drugarice koja je jednu Sirijku podučavala srpski jezik. Sa simpatičnim akcentom objasnila je razlike između libanske i sirijske kuhinje i strogo podvukla da se ovo jelo u Siriji zove Moutabal. Dugo sam se mučila da zapamtim ovaj naziv, a kako tahinija tada nije bilo ni u tragovima u Beogradu, na kraju sam odustala od bilo kakvog pokušaja spremanja ovog primamljivog namaza. Mnogo godina kasnije, Baba Ganuš sam probala kod moje drage Ane i od tada ga pravim po njenom receptu. 

Jedino ne stavljam peršun. Kada je bio mali, moj stariji sin je, videvši peršun u supi, izgovorio je sav bitan "Zašto si stavila travu u supu?" Uz sve pokušaje da mu objasnim zašto se peršun stavlja u supu, mali petogodišnjak ostao je do kraja čvrst u svom stavu da supu sa peršunom neće okusiti. Kada je on kod kuće u Baba Ganuš ne stavljam peršun :-)






Baba Ganuš

Sastojci:
3 manja patlidžana (oko 200 grama po komadu)
4 kašike tahinija (pasta od susama)
3 čena belog luka
1-2 kašike maslinovog ulja
so i biber po ukusu 
peršun

Priprema:
Izbockati patlidžan, svaki posebno uviti u foliju i ispeći u rerni. Ohladiti. Patlidžane preseći na pola, izvaditi pulpu i staviti je u cediljku da se cedi oko 45 minuta. Viljuškom izmešati tahini sa kašikom tople vode, dodati so i biber, maslinovo ulje, patlidžan i izgnječen beli luk pa sve staviti u blender. Miksati dok se ne dobije fina pasta. Ohladiti, preliti maslinovim uljem i posuti peršunom (po želji), pa poslužiti uz sveže povrće ili tortilje.



Нема коментара:

Постави коментар