5. новембар 2017.

Bezglutenski kolač sa dunjama




Ne znam da li je neka voćka tako opevana kao dunja? Još u vrtiću su se spremale koreografije uz "Dunje ranke", da bi se kasnije u zavisnosti od situacije slušalo  "Svirajte mi, jesen stiže dunjo moja" ili "Jesul' dunje procvale" a možda i "Dunjo moja". Jedna od najpoznatijih je sigurno pesma "Žute dunje" iz filma "Kuduz" u obradi sarajevske grupe Indexi. Originalni naziv ove pesme je "Voljelo se dvoje mladih" u interpertaciji Himze Polovine. O ovom vrsnom i svestranom umetniku dosta sam saznala jednog leta na Korčuli, od Aide koja je svoj doktorski rad posvetila sevdalinki. Kada su upitali režisera Mirzu Idrizovića zašto je svoj film nazvao "Miris dunja" rekao je da "...miris dunja sve nas starije asocira na domaćinsku atmosferu koja se nekad nije mogla zamisliti bez dunja smešenih na nekom kredencu u uglu odakle se njihov miriš širi po čitavoj kući i to je ono što se pamti..."

Slatko od dunja, kitnikez ili sir od dunja, sulc od dunja (moja baka ga je pravila kao ređu varijantu kitnikeza), dunje poređane po šifonjerima u gostinskim sobama... Na šta vas dunje asociraju? Mog sina na jednu Dunju sa pegicama iz vrtića...




Bezglutenski kolač sa dunjama

Sastojci:
4 jaja
200 grama šećera
1 dl ulja
2 dl mleka
200 grama griza,
200 grama mlevenih oraha
200 grama brašna
3-4 dunje (oko 1/2 kg izrendanih dunja)
2 kašičice praška za pecivo

Priprema:
Umutiti belanca i šećer, dodati žumanca, ulje mleko, griz, brašno i prašak za pecivo. Kada se lepo poveže, dodati orahe i žicom za mućenje lagano izmešati. Na kraju dodavati malo po malo izrendane dunje, da bi se lepo izmešale sa testom. Sipati u podmazan pleh i peći u rerni zagrejanoj na 200°C oko 45-50 minuta. Dužina pečenja zavisi od jačine vaše rerne. Ja pečem oko 45 minuta na 185°C. Ispečen kolač premazati džemom od kajsija i posuti mlevenim orasima. Pekla sam u plehu dimenzija 25x35cm.



Нема коментара:

Постави коментар