23. новембар 2017.

Jednostavna čokoladna tortica bez glutena




Razgovor između mlađeg sina i mene:
- Treba mi Faust. Imamo?
- Pogledaću. Za lektiru?
-Ma, ne!! Igrao sam neku igricu gde se pominje pa sam hteo da pročitam...
- ????
Ne jedan već 101 znak pitanja pojavio se iznad moje glave. Igrica i Faust?! Možda sledeća bude "Jadi mladog Vertera"? Ili "Tihi Don" uz sve one bitke na Istočnom forntu.... Dok sam tako zbunjena pretraživala police u potrazi za štivom neophodnim za prelazak igrice na sledeći nivo u jednom ćošku pronašla sam knjigu "Kao voda za čokoladu" meksičke književnice Laure Eskivel. Neopravdano smeštena na poslednju policu, pa još poslednja od desetak naslaganih knjiga, kao da je čekala da ponovo bude otkrivena. Posle nekoliko redova zaboravila sam razlog zbog kojeg sam uopšte preturala po biblioteci. Uronila sam u čudesan svet požude, zabranjene ljubavi i strasti prikazane kroz obilje hrane, začinjene jakim emocijama nesrećno zaljubljene Tite.

Knjiga sa početka priče pozajmljena je iz biblioteke. I pročitana. Tinejdžeri često prijatno iznenade. 




Jednostavna čokoladna tortica bez glutena

Sastojci:
100 grama maslaca
izrendana korica pomorandže
125 grama šećera
2 jaja
125 grama bezglutenskog brašna
65 grama gustina
1 kašika kakaa
2 kašičice praška za pecivo
2 kašike mleka
75 grama čokoladnih kapljica ili iseckane čokolade

Glazura:
100 grama čokolade i 3 kašike ulja ili 25 grama kokosovog ulja.

Priprema:
Sve sastojke osim iseckane čokolade umutiti u glatko kremasto testo. Umešati iseckanu čokoladu i sipati u kalup obložen papirom za pečenje. Peći u zagrejanoj rerni između 30-40 minuta na 180°C. Moja rerna je jaka tako da je dužina pečenja bila oko 30 minuta. Torta iznutra treba da bude mekana. Pekla sam ovog puta u dva kalupa prečnika 10cm. To se nije pokazalo kao dobra ideja jer su tortice izgledale kao dva ogromna mafina. Vraćam se starom dobrom kalupu prečnika 20cm.

Na pari istopiti čokoladu sa uljem. Tortu staviti na rešetku za hlađenje, ispod staviti foliju ili pleh i preliti ohlađenu tortu. Iseći tek kada se glazura stegne.

Recept sam pronašla ovde i samo sam izbacila rum iz recepta. 





Нема коментара:

Постави коментар