19. децембар 2017.

Heljdine posne vanilice



Heljda je zeljasta biljka čiji se plod (zrno) koristi u ljudskoj ishrani. Kod osoba na bezglutenskom režimu veoma je korisna zbog obilja vitamina i minerala koje sadrži. Zrno i brašno se mogu koristiti za različita slana i slatka jela. Iako nisam baš ljubiteljka heljde u nekim receptima heljdino brašno mi je postalo nezamenljivo, a često i variva obogatim sa kašikom-dve heljdinog zrna. Moj tata je veliki ljubitelj tradicionalnih kolača i bila sam vrlo iznenađena kada mi je rekao da su mu se crne vanilice veoma svidele. Nije verovao da heljda može da bude tako ukusna.

Heljdine posne vanilice

Sastojci:
220 grama heljdinog brašna
180 grama mlevenih badema
200 grama margarina
100 grama šećera u prahu
2 kašike bezglutenskog brašna (po potrebi)
1 vanil šećer

džem po ukusu (lepše je sa nekim malo kiselijim kao npr.maline)
šećer u prahu za posipanje

Priprema:
Iseći margarin na kockice i umesiti sa šećerom, brašnom i bademima. Ako se testo lepi za ruke dodati 1-2 kašike bezglutenskog brašna, formirati kuglu od testa, pokriti folijom i staviti u frižider na sat vremena. Radnu ploču posuti brašnom, razvaljati testo i vaditi modlicom vanilice. Ako se testo lepi za oklagiju, dodati 1-2 kašičice brašna i premesiti. Ponavljati dok se testo ne potroši. Pleh obložiti papirom za pečenje, poređati kolačiće i peći oko 10 minuta u rerni zagrejanoj na 180°C (prilagodite vašoj rerni). Vanilice spajati džemom i uvaljati u prah šećer. Recept sam prilagodila posnoj varijanti. Što duže stoje sve su lepše. To važi za sve vrste vanilica :-)



Нема коментара:

Постави коментар