10. март 2018.

Bezglutenske kuglice od urmi




Dok sam se nedavno spremala za jedan daleki put pitala sam se šta bih mogla da ponesem od bezglutenskih grickalica. Da mi se nađe. Nešto za užinicu, ali šta? Moja mama je i za put do Čačka uvek pakovala flašu vode i pola hleba, malo keksa i neku voćku. O putovanju na more da i ne govorim. Tata je uvek insistirao da svratimo na doručak ili ručak u neku kafanicu uz put ali bez obzira na to, mama je uvek nosila torbu sa hranom. Nije pakovala po neki sendvič, slatkiš i vodu već je to bilo ozbiljno spremanje hrane koja može da izdrži visoke letnje temperature u autu bez klime. Iako smo uglavnom noću putovali, dešavalo se da se zaista zaglavimo u kolonama pri dolasku na primorje, ali sestri i meni je tada više trebao sladoled ili hladna limunada nego vanilice i sendvič sa teletinom. Međutim, ostalo je zauvek ono čuveno "ali, šta ako se nešto desi? Na primer gužva, zastoj, ako se pokvari auto, ako se trajekt čeka po nekoliko sati, ako ne rade prodavnice?" Kada sam dobila decu, samo sam prekopirala model iz detinjstva i samo je sadržaj torbe postao drugačiji, sve ostalo je isto. Klopa za put? Jer šta ako......? 

Tako sam se zaputila preko Atlantika sa dve kutije grickalica, jer šta ako.....? Avio kompanije vode računa o zdravlju svojih putnika pa uglavnom prilikom kupovine karata možete zahtevati i poseban obrok. Na aerodromu u Istanbulu nisam puno istraživala gluten free opcije zbog malo vremena koje sam imala na raspolaganju. Svi koji su na nekom režimu ishrane, naročito alergičari znaju da je potrebno da imaju hranu kod sebe, da budu sigurni kako na putu do destinacije tako i pri dolasku na istu. Ovoga puta moj izbor su bili krekeri i kuglice od urmi. Recept sam pronašla kod Gage na blogu i moram priznati da sam ih do sada više puta pravila i često nosila na planinarske ture i putovanja, jer su ekonomične, zdrave i brzo vraćaju energiju.




Bezglutenske kuglice od urmi

Sastojci:
500 grama urmi bez koštica
120 grama mlevenih oraha ili badema
50 grama kokosovog brašna
1 kašičica cimeta
2 kašičice izrendane korice od limuna ili narandže
3-4dl vrele vode

za valjanje po želji: kakao, rendana čokolada, kokos

Priprema:
Urme natopiti kratko u vreloj vodi (10-ak minuta) i ocediti. Izmiksati štapnim mikserom. Dodati mlevene bademe, kokosovo brašno, cimet i koricu od limuna ili narandže. Zamesiti i praviti kuglice. Po želji uvaljati u kakao, rendanu čokoladu, kokos, mlevene orahe. 
Ovo je bazičan recept koji se može prilagoditi po želji. Ja sam podelila smesu na nekoliko delova i dodala sam u jedan deo kašiku kakaa, u drugi kašiku čokolade u prahu, u treći iseckanu koricu od kandirane pomorandže, a četvrti deo je ostao nepromenjen. Sve varijante su bile odlične.


4 коментара:

  1. Draga Slavice, divno ti izgledaju kuglice! �� Raduje me da ti je moj recept bio inspiracija da ih isprobaš i objaviš post na svom blogu! Hvala ti ��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. p.s. ovi znaci pitanja su bili smajlići koje Blogger nije pravilno učitao :)

      Избриши
    2. Evo i od mene puno smajlića :-) :-) :-) Vaši recepti su inspiracija za mene i lako ih je prilagoditi našim bezglutenskim potrebama. Moji momci obožavaju ove kuglice!

      Избриши