17. новембар 2018.

Marmelada od mušmula bez glutena




Mušmula se ubraja u kasno jesenje voće. Za branje stiže krajem oktobra, kada se tvrdi i nedovoljno zreli plodovi beru i u gajbicama, sa slamom između redova, čuvaju na hladnom mestu. Kod branja je bitno da se voćka ne ošteti tj. da ne padne na zemlju jer i one "malo ugruvane" nisu dobre za skladištenje. Ako ih kupite na pijaci sačekajte da postanu mekane, tamne boje i kremastog ukusa. Brzo će sazreti i posle mraza ili ako to učini toplo novembarsko sunce, kao ove godine.


Baka mi je pričala da je pekmez od mušmula bio pravi spas u posleratno vreme kada je vladala oskudica i kada je šećer bio luksuz. Zrele mušmule su dosta slatke tako da je za marmeladu potrebno malo šećera. Mušmule obožavam, a baka marmeladu nije pravila jako dugo, jer se ne sećam da sam je u detinjstvu probala. Iskoristila sam neradne dane zasukala sam rukave, obrala mušmule i uz bakinu pomoć napravila ovu vrhunsku deliciju.




Marmelada od mušmula bez glutena

Sastojci:
2kg mušmula
600-900g šećera
3dl vode
po želji: kašika ruma, kašičica cimeta, 1 kašičica karanfilića u prahu ili 3-4 zdrobljena cveta, vanilin ekstrakt;

Priprema:
Oljuštiti mušmule i staviti u šerpu zajedno sa košticom. Dodati vodu i šećer, promešati i kuvati dok se ne dobije kremasta pasta. Na kraju dodati začin po želji, promešati i skinuti sa šporeta. Količina šećera zavisi od vašeg ukusa i od slatkoće mušmula. Čiste i suve tegle poređati na pleh i staviti u rernu da se zagreju na temperaturi od oko 50°-70°C. Skuvanu marmeladu propasirati kroz cediljku da bi se koštice odstranile, sipati dobijenu smesu u vruće tegle, poređati na pleh i vratiti u isključenu rernu, prethodno zagrejanu na 70°C i ostaviti preko noći. Sutradan zatvoriti tegle i ostaviti na hladnom mestu. Ako imate malu količinu možete je čuvati kraće vreme u frižideru. Coolinarka ima precizan recept, dok godine iskustva govore iz bake, pa je prilikom našeg kuvanja sve bilo "otprilike".



1 коментар:

  1. Napokon dobro objasnjeno,nalazila sam da se izblenda i nikako da shvatim kako kostice da se izblendaju.Sobzirom sa i u tom receptu sve zajedno sa kosticama ide u serpu.Pomislila sam da se kostice razmeksaju od kuvanja ali mi bilo sumnjivo.Hvala na receptu odoh da pravim🙂

    ОдговориИзбриши