15. мај 2019.

Beezglutenski kolač od jabuka




Proteklo je tri godine od dana kada sam započela pisanje bloga. Tog popodneva napravila sam tortu , nevešto je ufotkala i objavila svoj prvi post. Kako sam samo bila ganuta kada sam dobila pismo od jedne mame, kao znak zahvalnosti za podršku u pripremi jednostavnih, bezglutenskih obroka. Njena devojčica ima celijakiju i  živi u malom, zabačenom mestu u Srbiji, gde ne postoji svest o celijakiji i gde je nabavka ograničena na lokalne prodavnice. Drago mi je da je uspela svoju ćerkicu da usreći slatkišima koje sama pravi i da je devojčica srećna što su mafini ili keksići koje donese od kuće isti kao i kod druge dece. Drago mi je ako sam još nekom pomogla da osmisli šta da detetu spremi za užinu, da napravi rođendansku tortu ili da pripremi salatu koju može poneti na posao. Trudiću se i dalje da recepti po kojima spremam budu jednostavni, a sastojci dostupni. Biće i novih, tek otkrivenih veganskih (posnih) slatkiša, za sve one koji ne smeju jaja i mlečne proizvode. Nadam se da ćemo se i dalje družiti, razmenjivati iskustva i pružati međusobnu podršku. Hvala vam svima na čitanju, sugestijama, kritikama i pohvalama. 

Kolač sa jabukama je još jedan iz grupe jednostavnih recepata koji sam nasledila od mame i bake. Praktičan je i za putovanja jer se ne mrvi, ukusan je i sočan, sve sastojke sigurno imate u kuhinji i možete ga veoma brzo pripremiti.

Bezglutenski kolač od jabuka

Sastojci:
3 jaja
3 jabuke
250g bezglutenskog brašna
150-200g šećera
1 vanil šećer ili kaška vanil ekstrakta
250g maslaca ili margarina
korica i sok od limuna
1 puna kašičica praška za pecivo
50g suvog grožđa po želji

Priprema:
Omekšali puter pomešati sa šećerom, dodati jaja i izmešati da se dobije kremasta smesa. Dodati brašno i prašak za pecivo, izmešati i dodati izrendane jabuke. Sipati u pleh obložen papirom za pečenje i peći na 180°C oko 25-30 minuta. Koristila sam pleh dimenzija 20x30cm.



Нема коментара:

Постави коментар