9. јун 2019.

Bezglutenski kuglof sa trešnjama



Trešnje nisam ubrajala u voće od kojeg se prave pite i kolači. Nekako mi pita od trešanja nije ulivala poverenje. Od višanja se podrazumevala. Trešnja u dvorištu ili voćnjaku za mene je bila pravi poklon. Ništa lepše od veranja po drveću i uživanja u opojnim ukusima. Moja nana je pravila savršeno slatko od belih trešanja. To su one svetlo roze boje i koje mi nikada nisu bile slatke kao crvene. Drvo je imalo dugačko, tanko stablo i bilo je nemoguće bez merdevina popeti se na njega. Zato je crvena, ogromna trešnja bila idelana i za ljuljašku i za sedenje na granama i grickanje trešanja. Bila je odlična za sakrivanje kada bi se igrali žmurke ali i za dremku i čitanje tokom sparnih letnjih dana. Krošnja je bila tako gusta da nije bilo moguće pocrveneti od sunca. 



Na sasvim neobičnom mestu porasla je jedna trešnja koja je dočekala novu generaciju dece u familiji. Sada će i oni imati "svoju trešnju" kao simboliku detinjstva i odrastanja začinjenu nesebičnom pažnjom i ljubavlju baka, deda i tetki. 


Pre nekoliko godina, sasvim slučajno pronašla sam ovaj jednostavan recept i samo sam zamenila obično brašno sa bezglutenskim. Mogu se koristiti i višnje mada ga ja uglavnom pravim sa trešnjama svetloružičaste boje. Uspomene su čudo!



Bezglutenski kuglof sa trešnjama

Sastojci:
3 jaja
1,5 čaša šećera
1 vanil šećer
1/2 čaše ulja
2 čaše brašna
2dl jogurta
narendana korica od liumuna
sok od 1/2 limuna
1 kašičica praška za pecivo
500-600g trešanja
prah šećer za posipanje

*koristila sam čašu od jogurta zapremine 200ml
*količinu šećera prilagodite svom ukusu

Priprema:
Umutiti belanca, dodati šećer pa žumanca, ulje i jogurt. Postepeno dodavati brašno pomešano sa praškom za pecivo. Smesu sipati u podmazan kalup za kuglof i po vrhu poređati očišćene trešnje koje lagano kašikom utisnuti u testo. Peći u rerni zagrejanoj na 180°C oko 30-40 minuta, u zavisnosti od jačine vaše rerne. Možete koristiti i običan pleh za pečenje kolača.


Нема коментара:

Постави коментар