30. децембар 2019.

Bezglutenski baget sa gorgonzolom i orasima




Krajem devedesetih imala sam priliku da često posećujem Beč. Čak sam i novi milenijum dočekala u njemu ne sluteći da će mi se mnoge želje, zamišljene na Trgu ispred Hofburga i ostvariti. Često mu se vraćam iako sam imala priliku da ga prešpartam "uzduž i popreko" :-)

Jednom (pre 22 godine) sam se zadesila na Festivalu francuskog peciva. Obeležava se 16.maja na dan sv.Onorea zaštitnika pekara. Događaj je bio upriličen u blizini Francuske ambasade u Beču. Baget obogaćen raznim ukusima zasenio je sve one vazdušaste, puteraste kroasane i druga peciva kojima nisam znala ime. Zahvaljujući kolegi mog muža koji zna nemački, svi recepti koje sam dobila na štandu, uspešno su prevedeni i sačuvani.



Za vreme vladavine Luja XVI hleb je bio sinonim za siromaštvo, pa je možda zbog nerazumevanja situacije, nesrećna Marija Antoaneta predložila pobunjenim, gladnim podanicima, da jedu kolače umesto hleba.

Francuski hleb je, tokom mog odrastanja, u mnogim porodicama bio neizostavan za rođendanske sendviče sa puterom, šunkom, kuvanim jajima i kolutovima kiselih krastvačića, bogato posutih rendanim sirom. Doduše, prave i Francuzi sendviče od bageta, ne koriste ga samo za doručak sa puterom i marmeladom. Međutim, francuski hleb koji se prodavao u prodavnicama u Jugoslaviji bio je sasvim drugačiji od bageta koji sam probala tada u Beču. Neobične boje, hrskave korice i mekane unutrašnjosti. 

Za početnike u bezglutenskom kuvanju ozbiljan posao je savladavanje veštine mešenja hleba. Kao u svakom zanatu, i ovde se sve svodi na broj pokušaja i promašaja dok se ne dobije konačan, zadovoljavajući proizvod. Ja volim hleb, ne bih ga se nikada odrekla i drago mi je da sam uspela da ga napravim i sa bezglutenskim brašnom.



Bezglutenski baget (francuski hleb) sa orasima i gorgonzolom

Sastojci:
500g bezglutenskog brašna (koristila sam MixB)
380 - 400ml vode
1 kesica suvog kvasca
1 kašićica šećera
2 kašičice soli
5 kašika ulja
50g gorgonzole ili drugog sira sa plavom plesni
50g sitno iseckanih oraha

2-3 kašike brašna i 3 kašike ulja za mešenje

Priprema:
Usuti kvasac u šolju, dodati šećeri i preliti sa malo vode i ostaviti da nadođe. U malo veću činiju staviti brašno, napraviti udubljenje, sipati nadošli kvasac, so i ulje. Postepeno dodavati vodu i zamesiti testo. Meni je bilo potrebno oko 380ml vode. Možete umutiti i sa mikserom sa spiralnim nastavcima. Testo treba da je mekše zamešeno tj. malo se lepi za ruke. Ostaviti na toplom mestu pokriveno krpom oko sat vremena.

Dasku za mešenje posuti brašnom i vlažnim rukama izvaditi testo iz činije. Lagano mesiti i dodavati po malo brašna (oko 2 kašike) dok testo ne postane elastično. Oformiti tri kugle, svaku rukama rastanjiti posuti sirom, orasima i svaku pokapati sa po kašikom maslinovog ulja.



Lagano umesiti tako da nadev ne ispada, napraviti lopte staviti ih na pobrašnjenu dasku ili papir za pečenje i posuti ih sa malo brašna. Pokriti krpom i ostaviti da nadođu, najmanje 45 minuta. 



Ovde je veoma bitna fermentacija tj. da proces narastanja testa traje malo duže. 

Lagano premesiti testo i formirati vekne pomoću papira za pečenje. Prebaciti ih u pleh. Još malo oblikovati i između svake staviti izgužvanu foliju da bi vekne zadržale svoj oblik. Prekriti i ostaviti još 15-20 minuta. Svaki baget oštrim nožem  zaseći po površini u obliku polumeseca. 

Zagrejati rernu na 200°C i na dno staviti šerpicu sa vodom. Dužina pečenja je između 40-50 minuta, u zavisnosti od jačine vaše rerne.

Da li neko zna gde se može kupiti kalup za pečenje bageta?

Нема коментара:

Постави коментар