20. децембар 2019.

Bezglutenski rižoto od praziluka


Moja svekrva pravi fenomenalan rižoto. Uvek govori da je za ukusan rižoto potrebno strpljenje. Jednom mi je rekla da pripazim na rižoto i da dodam mrvicu vode, kao i da malo protresem šerpu da se pirinač ne zalepi, jer je ona morala do konobe po ulje. Ja sam sve uradila kako je rekla i vratila se u dnevnu sobu da gledam televiziju. Kada se vratila, samo se nasmejala i rekla da rižoto traži služavku tj. da se spremanju treba posvetiti, da to nije grašak na primer, koji se sam kuva, već da moram da budem stalno pored šporeta. Kad god odem na Korčulu uvek me pita "od čega ćeš rizot?" Najviše volim od sipe ali se ne bunim ni kada je teleći ili od hobotnice, mada je i onaj sa divljim šparglama vrhunski. Ipak, recept za rizot od sipe biće jedan od recepata koji će se prenositi na nove generacije kuvara u mojoj porodici.


Rižoto često spremam za večeru. Uglavnom, kada se momci vrate sa treninga, uz onu čuvenu rečenicu "Šta ima da se jede" ja kažem - rižoto? Dovoljno su gladni i umorni pa ne mogu puno da se bune. Mlađi sin je guman, zaista voli mnogo toga dok stariji jede samo određenu hranu. Kako je ovde glavni sastojak praziluk, može i rižoto da prođe jer malo više sveže iseckanog praziluka pospem po vrhu tako da se ne baš omiljeni ukus pirinča vešto sakrije. Sledećeg proleća, divlje špargle sigurno će biti odlična zamena za praziluk.




Bezglutenski rižoto od praziluka

Sastojci:
2 praziluka
250g pirinča (riže)
1 čen belog luka
1,5dl vina
2-4 kašike maslinovog ulja
1l bujona od povrća
50g maslaca
parmezan

Priprema:
Zagrejati ulje, dodati beli luk i pržiti uz stalno mešanje 1-2 minuta. Dodati praziluk isečen na kolutove i pržiti nekoliko minuta. Dodati struk suve majčine dušice ili začin po ukusu. Sipati pirinač, propržiti, dodati belo vino pa kada vino ispari podliti sa vrućim bujonom od povrća. Postepeno dodavati bujon i kuvati  na tihoj vatri. Nekoliko minuta pre nego što ćete skinuti sa ringle, dodati maslac i lagano promešati. Po želji posuti biberom. Služiti uz parmezan i belo vino.

Za posnu varijantu, umesto maslaca koristite margarin, a umesto parmezana neki biljni sir.


Нема коментара:

Постави коментар