5. август 2018.

Bezglutenske bruskete sa smokvama i gorgonzolom



Smokve su u mojoj porodici bile voćke koje se jedu na moru. Mama ih je obavezno kupovala, a sestra i ja bi pojele dve-tri radi reda, da bi izbegle kritiku, jer nema biranja voća, sve mora da se jede. Tata se nije nešto izjašnjavao, njemu je lubenica na moru bila nezamenljiva. 

Nakon kampovanja u Trpnju smokve su se u naš život vratile na velika vrata. Sestra i ja smo bukvalno živele na smokvama. Ljubičaste, sočne, hranljive, na dohvat ruke, predstavljale su nam savršenstvo prirode. Kada god prođem magistralom pored skretanja za Trpanj, prva asocijacija su mi smokve, a tek onda mladalačka ludovanja. 

Ove godine sam uspela tek nekoliko "crnih smokava" da uberem i ponesem put Beograda. Ipak, dovoljno da od istih napravim omiljene bruskete sa smokvama. Probala sam ih na Hvaru pre nekoliko godina, čak sam dobila i recept, samo sam ga malo prilagodila ukusima mojih ukućana.


                                            Hvar, pogled sa tvrđave

Bruskete se mogu napraviti i od belih (žutih) smokava, mada je ukus malo drugačiji sa crnim. Izraz crne i bele smokve koristi moja svekrva pa sam tako i ja usvojila istu terminologiju. 




Bezglutenske bruskete sa smokvama i gorgonzolom

Sastojci:

8 kriški bezglutenskog hleba
8 zrelih smokava
8 listova pršute ili buđole
100g izmrvljene gorgonzole ili nekog drugog plavog sira
8 kašika balzamiko sirćeta
2 kašičice smeđeg šećera
maslinovo ulje
so po potrebi

Priprema:

Hleb preliti maslinovim uljem i malo zapeći u rerni.
U posudicu sipati sirće i šećer pa izmešati. Smokve iseći na četvrtine i marinirati ih u sosu od balzamika 2-3 minuta
Izvaditi hleb iz rerne pa na vruć staviti glazirane četvrtine smokve, između njih ušuškati list pršuta i posuti krupno mrvljenom gorgonzolom. Po želji dodati još malo ulja ili sosa od balzamika. Služiti uz suvo belo vino.


Нема коментара:

Постави коментар